Jak zhubnout tuk na břiše

jak zhubnout tuk na břiše snadno a rychle
zdroj: istockphoto.com

Poradíme vám, jak zhubnout tuk na břiše a dosáhnout tak vytoužené postavy. Ačkoliv spousta lidí tvrdí, že správná žena má být „krev a mlíko“, není to tak úplně pravda. Tuk na břiše v sobě totiž ukrývá potenciální nebezpečí. Nemusíte mít hned vidět každý jednotlivý sval na svém těle, ale s pomocí našich rad lehce dosáhnete zdravého a plochého bříška, na které bude radost pohledět.

Omezte sacharidy a navyšte bílkoviny

Tajemství štíhlého bříška se skrývá především ve vyváženém jídelníčku. Obecnou radou je snížit příjem sacharidů (omezit přílohy, ovoce, sladkosti atd.) a naopak navýšit konzumaci bílkovin – vhodných mléčných výrobků, libového masa, vajec. Tato rada však není úplně univerzální. Jídelníček by měl být vyvážený a i když hubnete tuk na břiše, tak by měl pokrýt potřeby bazálního metabolismu. Zapomeňte tak na přísné diety, těmi bříško dlouhodobě rozhodně nezhubnete.

Spalte více energie

Energii spálíte při pohybu. Ve fitku můžete břišní svaly cíleně posilovat, tím ale s tukem na tomto místě příliš mnoho nezmůžete. Tuk z břicha vám začne mizet tehdy, když do svého každodenního režimu zařadíte aerobní aktivity. To znamená: choďte, běhejte, jezděte na kole nebo na kolečkových bruslích. Využít můžete také intervalové nebo kruhové tréninky. Tuk spálíte rovněž posilováním velkých partií, jako jsou třeba nohy či záda, a zařazením komplexních cviků do tréninku (dřepy, výpady, mrtvé tahy, kliky atd.).

Dopřejte si minimálně sedm hodin spánku

Je pravda, že nedostatek spánku zvyšuje riziko obezity. Každou noc byste proto měli naspat sedm až devět hodin. Spánek je důležitý pro regeneraci celého organismu. Při únavě z nedostatku spánku můžete být hladovější a také vystresovanější, což se opět negativně podepíše na ukládání tuků v problémových partiích.

Nestresujte se, nezajídejte smutek či vztek

Spousta lidí řeší své psychické problémy jídlem, a to je rozhodně špatně. Stejně tak má neblahý dopad na váš tuk na břiše stresující zaměstnání či jiné záležitosti, které narušují pohodu ve vašem životě. Stres často vede k záchvatovitému přejídání a k dalším poruchám příjmu potravy. I když už jste ve stresu, pokuste si najít způsob, jak s ním bojovat.

Jak zhubnout tuk na břiše? Dostatečně pijte

Každý den byste měli vypít minimálně dva litry čisté vody. Když pijete málo a hlavní výplní vaše pitného režimu jsou slazené čaje, kávy nebo limonády, není se čemu divit, že přibíráte. Slazené nápoje jsou totiž velmi energetické. Navíc mohou způsobovat i nadýmání a vy se tak budete cítit ještě o něco hůře. Dejte si proto na svůj stůl džbán s čistou vodou a svou sklenku stále doplňujte.