Jak snížit cholesterol

jak snížit cholesterol
zdroj: pixabay.com

O vysokém cholesterolu se říká, že nebolí. Může však výrazně negativně ovlivnit vaše zdraví. Rozlišujeme prospěšný a škodlivý cholesterol, a pokud mluvíme o jeho snižování, vždy se jedná o cholesterol LDL. Na snížení nemusíte užívat žádné léky ani jiné potravinové doplňky, lze ho snížit přirozenou cestou. Přečtěte si náš aktuální článek, ve kterém se dozvíte, jak snížit cholesterol a dlouhodobě ho udržet na přijatelné hladině.

Vsaďte na racionální stravování

Při vysokém cholesterolu je úprava jídelníčku nezbytná. Vynechte proto smažené, fritované a grilované pokrmy. Vyhněte se tučnému masu a jednoduchým cukrům. Důležité je konzumovat dostatek bílého masa (drůbež, ryby), z tuků volit kvalitní rostlinné oleje, jíst celozrnné pečivo místo bílého a dostatek zeleniny. Stravování by mělo být pravidelné, a proto si jídlo rozdělte na pět až šest porcí denně.

Zhubněte přebytečné kilogramy

Pokud vás trápí nadváha nebo obezita, měli byste shodit nadbytečné kilogramy. Mezi nadváhou a vysokou hladinou cholesterolu totiž existuje přímá souvislost. Navíc, pokud zhubnete, snížíte i riziko dalších civilizačních chorob – například cukrovky nebo vysokého krevního tlaku.

Přestaňte kouřit

Tím, že skončíte s kouřením, celkově prospějete svému organismu, nejen hladině cholesterolu. Stejně tak škodí i další drogy a nadbytek alkoholu.

Konzumujte potraviny bohaté na vlákninu

Vláknina je malý zázrak. Nejenže navozuje pocity sytosti, ale také pomůže, když nevíte, jak snížit cholesterol. Denně byste měli přijmout až 30 gramů vlákniny. Bohaté je na ni ovoce, zelenina či třeba ovesné vločky a celozrnné pečivo. Když ji máte ve stravě nedostatek, doporučujeme vyzkoušet psyllium či jablečnou vlákninu. Tyto doplňky stravy celkově upraví a povzbudí vaše trávení.

Doplňte vitamíny

Z vitamínů je v tomto ohledu nejdůležitější vitamín C, kterého byste denně měli přijmout až 90 mg. Jedná se velmi důležitý antioxidant a součást kolagenu, který opravu poškozené cévní stěny.

Jak snížit cholesterol pohybem

I pravidelný pohyb je důležitý. Choďte častěji pěšky a pravidelně sportujete. Pohybové aktivity úzce souvisejí s hubnutím nadbytečných kilogramů nebo s racionálním jídelníčkem. Sport pomáhá uvolnit endorfiny, a pokud sportujete, cítíte se mnohem lépe, než když celý den strávíte neaktivně.