Jak přibrat na váze

jak přibrat na váze
zdroj: pexels.com

Ačkoliv většina lidí řeší spíše otázku jak zhubnout, jsou mezi námi i tací, kteří se snaží přibrat. Pokud jste tedy extrémně štíhlé postavy, máte podváhu a nevíte, jak přibrat na váze, máme pro vás několik tipů, které by mohly zabrat. Pokud ani ony nebudou fungovat, doporučujeme navštívit lékaře, protože vaše nízká váha může být symptomem vážnějšího onemocnění.

Jezte dostatečně a pravidelně

Každý z nás má jinak rychlý metabolismus. Pokud jste velmi štíhlé postavy, je možné, že váš je velmi rychlý a musíte proto jíst mnohem více než vaši vrstevníci. Začněte si proto každý den zapisovat, co všechno sníte. Celkový energetický příjem by měl kromě vašeho bazálního metabolismu pokrýt také vydanou energii. Jezte dostatek sacharidů, tuků i bílkovin. Vsaďte zejména na energeticky vydatné potraviny, jako jsou ořechy, ovoce, maso, těstoviny, rýže a tučné sýry či jiné mléčné výrobky.

Váš jídelníček by mělo tvořit pět až šest porcí denně – velká snídaně a vydatný oběd, energeticky hodnotná večeře a několik menších svačinek. Nečekejte, až budete mít hlad, ale jezte po dvou až třech hodinách.

Cvičte a nabírejte svalovou hmotu

Zapomeňte na běh, na dlouhé hodiny na kole i na další aktivity, kterými spálíte enormní množství energie. Vy potřebujete posilovat. Začněte proto cvičit s vlastní váhou a až si osvojíte všechny pohybové vzorce, přidejte také závaží. Tím, že naberete svalovou hmotu, se stanete těžší a silnější, aniž byste ztloustli. Nepřiberete samozřejmě samotné svaly, ale také trochu vody a možná i tuku. U příliš štíhlé postavy to však není na škodu.

Jak přibrat na váze rychle?

Neexistuje nic jako rychlé přibírání či hubnutí. Někdo přibírá rychleji, někdo zase pomaleji. Stačí, když každý týden přiberete pár stovek gramů – maximálně 0,5 až 1 kg, stejně jako při hubnutí, s tím rozdílem, že když hubnete, váhu ztrácíte. Pravidelně se proto važte, měřte, a pokud máte pochybnosti, obraťte se na výživového poradce, který vám správně poradí a „donutí“ vás být ve svých cílech důslední a konzistentní.